Vårspelen 2013

Det finns inget bättre sätt att fira valborg på än att rida vårspelen! Så fantastiskt kul. Den adrenalin kicken man får när man i full galopp galopperar in med svärdet höjt över huvudet och ser 100 tals människor som ropar våren och hejar på en. Aa det är otroligt. 6 timmar satt jag på hästryggen i går och det känns rejält i hela kroppen. Men så värt det. Var i stallet mellan 10-21:30. Dagen började med att vi red ner och körde ett genrep och sedan tillbaks igen. Larissa var riktigt taggad och studdsade på bakbenen en hel del. När vi kom tillbaka fick vi pizza och sedan var det bara att börja med hästarna. Vet inte hur länge jag och Olivia höll på och fläta svansar, knoppa och sätta i blommor på Rasken och Larissa. Men trotts att min fina lilla häst blev klart irriterad på mig efter ett tag blev hon riktigt fin och allt höll kvällen igenom. Vid halv 6 drog vi oss ner igen för att köra på riktigt. Kläderna är ju så fruktasvärt fula och man känner sig som den tjockaste och fulaste personen på jorden. Kläderna har size for everyone kan man säga. Men dom är en del av det hela. När det är slut och man har gått runt och vart små nervös hela dan vill man bara göra det igen. Hade tänkt ta och skippa nästa år och göra nått med mina vänner istället men vet inte om jag klarar att hålla mig borta. Hade en otroligt rolig dag med alla männsikor och hästar i stallet. Våren vann och det märkte man verkligen idag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright elessa.blogg.se
Emma Karlsson
Prenumerera via RSS