I'm in London!

Ja nu är jag äntligen i London. Klockan tre i natt gick jag upp för att åka mot Arlanda och klockan åtta landade vi på Heathrow. Solen sken och vi tog tunnelbanan in till London och vilken fantastisk stad det är precis som förväntat. Det är verkligen en riktig storstad med så många olika människor och så mycket liv. Röda bussar i mängder susar förbi överallt och de röda telefonkioskerna är utplacerde här och där. Kan det bli mer London? Har faktiskt redan börjat bli lite kär i den här staden.

 

Idag har vi hunnit med att se:

 

Buckingham Palace och där vet jag inte riktigt vad det var som hände idag men det stod poliser utanför och en hel del folk som stod och tittade. Det åkte ut bilar med jämna mellanrum och det kom även en häst och vagn.

 

 
Om man kan bli starstruckt av en byggnad så var det precis vad jag blev. Haha ja med det var så häftigt att få se Big Ben på riktigt och det var nästan lite overkligt att se denna fantstiskt vackra och stora klocka. Vet inte rilktigt hur många bilder jag tog på den. Big Ben var verkligen sevärt!
 
 
Vi kollade in London Eye som vi ska åka i morgon eller på fredag beroende på vad det är för väder.
 
 
Ja seda har vi sett ett antal vackra byggnader till och gått lite på Oxford Street. Där blir det shopping i morgon och även Madame Tussaud. Nu ska jag gå och lägga mig för det har varit en riktigt lång dag. Godnatt på er så hörs vi i morgon. Puss.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright elessa.blogg.se
Emma Karlsson
Prenumerera via RSS