Just and only for me

Hej på er! Sitter här med en kaffe i handen. Jag försöker lära mig dricka det men är verkligen tveksam på om jag någonsin kommer göra det. Om ni ändå kunde se de miner jag gör så fort jag tar en klunk. Haha usch alltså!

 

Idag har jag gått runt och frusit hela dagen inifrån och ut. Kan väl ha att göra med att jag kylde ner mig ganska mycket i morse. Clever as always så kollade jag ut genom fönstret och såg att det "duggade" lite bara, så skinnjackan funkar säkert jättebra idag tänkte jag. Ha ha ha ja eller hur. Det var snarare en dränkt katt som äntrade skolan lite senare.

 

Skoldagen avslutades med ett Boxercise pass och det var jobbigt men riktigt kul. Dock så kändes det ganska tydligt att jag inte tränat ordentligt på ett bra tag. Den här träningsmanin som går nu fick mig för ett bra tag sen att sätta mig på tvären och göra precis tvärtom och inte träna alls förutom ridningen då. Jag blev så trött på alla dessa platta magar, vältränade kroppar och gymbilder som ständigt dyker upp på instagram och ett antal bloggar. Det blev något slags ideal för mig liksom för många andra. Träning blev istället något som var pest och pina och som bara skulle genomlidas för att se bra ut och för att uppnå den där platta magen och fantastiska kroppen jag inte hade eller har. Det tappade för mig liksom meningen, för jag glömde bort att träna för min skull, för att må bra. Det hela fick för mig motsatt effekt. Men idag fick det trotts allt en liten vändning och jag är faktiskt riktigt sugen på att börja träna lite smått några dagar i veckan. Men denna gång ska jag inte fokusera på den där platta magen utan bara på mig själv.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright elessa.blogg.se
Emma Karlsson
Prenumerera via RSS