Tiden du minns

(Jag och Matilda)
 
I morgon börjar jag gymnasiet och talespråket "Den första dagen i resten av mitt liv" känns plötsligt väldigt verkligt. Det är så mycket som förändras. Jag kommer möta många nya människor och träffa nya vänner. Samtidigt som jag kommer missta andra. Man tappar kontaket, folk flyttar och väljer andra skolor. Som Matilda och jag. Vi har gått i samma klass sen förskolan och nu har hon flyttat till Lund. Jag vet att vi kommer att hålla kontakten men det kommer ändå att kännas väldigt konstigta att cykla till skolan i morgon utan henne. Men idag har varit en väldigt sentimental dag. Jag har tänkt mycket och bara varit. Det är sjukt hur fort tiden går och det är lite skrämmande. Jag kan ju fortfarande komma ihåg då jag var såhär liten som på bilden. Men det ska bli sjukt kul att börja gymnasiet och jag är redo för det. Men jag har känt att jag har behövt tänka på allt det gammal för att kunna ta in det nya. Usch jag tänker absolut för mycket ibland! Haha jaja, hade tänkt gå ut och gå en sväng i det fina kvällsvädret nu. Puss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright elessa.blogg.se
Emma Karlsson
Prenumerera via RSS